diumenge, 2 d’abril del 2017

ELS MIRALLS


Els miralls són objectes vistos al llarg de la història com objectes màgics. En l'antiguetat els egipcis, romans i grecs l'utilitzaven per predir el futur.


En l'art apareixen en nombroses pintures, com Venus del mirall i Las Meninas de Velázquez, , El matrimoni Arnolfini, de Jan van Eyck, etc. De vegades vist com un objecte de vanitat i altres com símbol de veritat i prudència. En la mitologia egipcia Isis es serveix del mirall per recomposar el seu estimat Osiris que va morir en mans d'Horus. En la literatura apareix en obres com Alicia a través del mirall, on aquest pren una dimensió màgica, el mirall com un portal que transporta la protagonista a un món fantàstic. I en el conte de la Blancaneus, el mirall pren vida pròpia i li diu a la madrasta qui és la més bella del regne. 



Diuen que els miralls són finestres a altres móns, que són com una espècie de portals dimensionals i que els dimonis o èssers obscurs apareixen al altre costat, volguent entrar en el nostre món, o inclús de vegades jugant amb la nostre imatge, qui sap...Tot això és producte de la imaginació extreta de la literatura, del cine, etc.. o hi ha quelcom de veritat ? Hi ha qui diu que els armaris també poden ser portals dimensionals..però això és molt fantasiós i recorda a  Crónicas de Narnia, però qui sap..



En el cine hay nombroses pel.lícules terrorífiques  en les que apareix el mirall. Recordem Constantine, protagonitzada per keanu Reeves, en el que un exorcista aconsegueix lliberar una noia d'un dimoni terrorïfic i l'atrapa en un mirall. L'aigua en aquesta pel.lícula, al igual que els gats ens mostra com serveixen de transmissors o canals per trasportar-se al infern. Altres pel.lícules com Candyman també apareix el mirall, basant-se en el mite de Bloody Mary, que es creu que podia ser Maria I d'Anglaterra, anomenada Maria la sanguinària, es diu que per invocar-la has de donar tres voltes al mirall pronunciant el nom de Bloody Mary i se t'apareix. Una altre pel.lícula que vaig veure on el mirall és l'element clau, és Mirrors. Una pel.lícula terrorífica que no aconsello veure sol o sola.



I parlant de miralls a mi m'agraden molt com a decoració, un dia me'n vaig trobar un al carrer, m'agradava per el seu marc una mica antic, segons el meu amic Dany té algo de misteriós, doncs el vaig col.locar al patí i no quedava malament , però vaig tornar a fer redecoració i el vaig instal.lar al passadís que és una mica sinistre i fosc, i vaig col.locar una espelma vermella, la veritat és que dona por, sembla la casa d'un vampir! però no és així ehh, de moment em veig reflexada i espero que sigui així sempre, la veritat que cada vegada que passo pel davant em dona una mica de por i passo corrents..em dona cert respecte. Hauré de canviar el color de l'espelma per donar més bones vibracio..
( Doncs si, al final vaig canviar l'espelma vermella per la d'un color verd claret i dona pau..q ja no passo corrents pel passadis, l'ambientació ha canviat, un altre article serà sobre la cromateràpia!) 



Vaig llegir també que si encens una espelma davant el mirall, cosa que ho vaig fer, pots veure algún fantasma o algún espectre, jo no vaig veure res, però jo tenia un aspecte sinistre pel efecte òptic de la llum a les fosques. També es diu que en algunes cultures els miralls absorveixen les ànimes i que s'ha de cobrir-los quan algú es more. I que si col.loques un mirall davant un altre s'obre un portal dimensional, si fos així i algú ho haguès provat i estiguessim envoltats d'esperits malignes, espectres  i èssers de la nit..? jo per si acas no faré la prova..

El mirall és com l'aigua quelcom inmóvil que simbolitza la veritat, en els somnis l'aigua són les nostres emocions, de vegades tranquiles de vegades tempestuoses, però això ja és un altre tema. El foc és quelcom inestable, com les coses d'aquest planeta, les idees, les persones, amb el foc no podem arribar a una conclusió, tot canvia, tot varia. L'aigua com el mirall et dona calma, és el teu propi reflex i pot donar seguretat en un mateix..o no..
Hi hauràn miralls que et porten a mons màgics o per el contrari a llocs tenebrosos?


Evelyd


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada